به گزارش روابط عمومی پژوهشکده آبزی پروری آب های جنوب کشور، به مناسبت گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل و با هدف انتقال دانش به کارشناسان، بهره برداران و مروجان حوزه شیلات، رزمایش و کارگاه آموزشی « گونه های مهاجم در آبزی پروری و راههای کنترل آن» توسط محمد یونس زاده فشالمی، عضو هیات علمی این پژوهشکده و با همکاری اداره کل شیلات استان خوزستان در تاریخ هشتم آبانماه سال جاری در سالن مجتمع پرورش ماهی آزادگان برگزار شد.
این رزمایش یک روزه، با حضور معاون فرماندار شهرستان کارون، نماینده سرپرست و کارشناسان اداره کل شیلات خوزستان، مسوول پدافند غیرعامل، نماینده سازمان جهاد کشاورزی استان، نماینده گردشگری و نمایندگان بخش خصوصی، مدیرعامل و رئیس هیات مدیره اتحادیه تعاونی مجتمع پرورش ماهی گرمابی آزادگان و پرورش دهندگان مشتاق به اجرا در آمد.
یونس زاده فشالمی، به جایگاه آبزی پروری در کشور و نقش تحقیقات در توسعه کاربردی و حفظ امنیت غذایی در صنعت آبزی پروری اشاره کرد. وی، اهمیت پدافند غیرعامل و نقش آن در پیشگیری و کنترل ماهیان ناخواسته مانند ماهی تیلاپیا در مزارع را ضروری خواند. همچنین از امنیت غذایی و نقش آن در سلامت و بهداشت جامعه گفت و بر لزوم به کارگیری امنیت زیستی پایدار در مزارع در کنترل بیماری ها و کاهش تلفات تاکید کرد. یونس زاده فشالمی راهکارهای عملیاتی در خصوص پرورش موفق در سیستم آبزی پروری گرمابی برای ارتقا تولید و جلوگیری از بروز خسارت را بیان نمود و نقش سازمان های مختلف در جهت پیشبرد اهداف آبزی پروری، افزایش بهره وری و اشتغالزایی در منطقه را مهم دانست.
گفتنی است، شرکت فعال و مشتاقانه پرورش دهندگان در مباحث مطرح شده و پرسش و پاسخ بر برگزاری پرشورتر این رزمایش افزود