به گزارش روابط عمومی پژوهشکده آبزی پروری آب های جنوب کشور، دکتر رضا زاده دباغ رئیس آزمایشگاه جامع تحقیقات شهدای جهاد علمی دانشگاه جندی شاپور به همراه مهندس شراره اشرف السادات و مهندس آلاله خدادای در جلسه ای با حضور معاون پژوهش و فناوری و محققان پژوهشکده حضور یافتند.
این جلسه به منظور امکان عقد تفاهم نامه برای گسترش ارتباطات، ایجاد تعامل و وجوه مشترک بین پژوهشکده و آزمایشگاه جامع تحقیقات شهدای جهاد علمی دانشگاه جندی شاپور و بهره گیری از پتانسیل های علمی و عملی طرفین برگزار شد. دکتر زاده دباغ به ظرفیت ها و پتانسیل های مختلف آزمایشگاه های جامع تحقیقات در زمینه وجود دستگاه های به روز و انجام آزمایش های مختلف سم شناسی، آنالیز آب، میکروبی، مولکولی و ... اشاره کرد و یکی از مسیرهای ممکن همکاری را به اشتراک گذاری تجربه آزمایشگاهی در خصوص فرآیند ها، تجهیزات و روشهای آزمایشگاهی برشمرد. همچنین انجام طرح های مشترک را مقدمه ای بر افزایش بهره وری در تولید در استان خواند.
در این جلسه، محققان پژوهشکده نیز به معرفی خود و آزمایشگاه های هر بخش و پتانسیل های آن و پروژه های اثرگذار در استان پرداختند و در نهایت مهندس سیدعبدالصاحب مرتضوی زاده، معاون پژوهش و فناوری پژوهشکده از اعلام آمادگی برای انجام پروژه های مشترک سخن گفت. همچنین ارجاع نمونه آزمایشگاهی به آزمایشگاه جامع و برگزاری کارگاه های آموزشی مشترک و به اشتراک گذاری توان علمی و مهارتی هر دو مجموعه را از وجوه تفاهم نامه خواند.