به گزارش روابط عمومی پژوهشکده آبزی پروری آبهای جنوب کشور، رئیس پژوهشکده آبزی پروری آبهای جنوب کشور در جلسه ای که با حضور معاون پژوهش و فناوری موسسه تحقیقات علوم شیلاتی كشور، مدیر کل شیلات استان و مدیران ذیربط در محل دفتر مدیر کل شیلات خوزستان برگزار شد از تشکیل شورای هماهنگی شیلات و تحقیقات در ماه آینده خبر داد و گفت: تشکیل این شورا فرصت مناسبی برای تعامل دو جانبه، تقویت ارتباطات بین بخشی و تحقق برنامه های پیش بینی شده فراهم می کند. دکتر حسین هوشمند در ادامه بیان کرد: محققان علوم شیلاتی توانسته اند تاکنون به دانش فنی تولید و تکثیر تعدادی از گونه های ارزشمند اقتصادی با هدف حمایت از بخش خصوصی دست پیدا کنند. در پایان افزود پژوهشکده به عنوان پشتیبان علمی تحقیقاتی در راستای رشد و توسعه شیلات خوزستان  فعالیت می نماید.

 دکتر محمود حافظیه با بیان اینکه سیاست گذاری های جدید به دلیل ملاحظات زیست محیطی بر مبنای حفاظت و تولید بچه ماهیان دریایی بومی تدوین شده است افزود: با توجه به نیاز پرورش دهندگان برای تأمین بچه ماهی و مشکلات ناشی از واردات در این رابطه باید تدابیری اندیشیده شود. ایشان به ظرفیت بالای خوزستان در زمینه آبزی پروری اشاره کرد و  مواردی همچون پرورش آرتمیا، ظرفیت غذای زنده را به عنوان موارد مغفول در آبزی پروری استان مطرح نمود. ایشان در ادامه یادآور شد: انتظار می رود تولید میگو امسال در استان با رشد قابل توجهی مواجه شود .

دکتر مهرداد محمدی دوست مدیر کل شیلات خوزستان در بخش دیگری از این جلسه جایگاه و نقش پژوهش در عرصه شیلات را مهم توصیف کرد و ادامه داد: گسترش ارتباطات ۳ جانبه موسسات پژوهشی، بخش خصوصی و دستگاه های اجرایی ضامن افزایش منابع تولید و تبدیل یافته های تحقیقاتی به دانش فنی را تسهیل می نماید .

محمدی دوست تأکید کرد: از کلیه اقدامات و فعالیت هایی که بر محور تولید هدفگذاری شده اند را در سطوح مختلف حمایت می کنیم.