به گزارش روابط عمومی پژوهشکده آبزی پروری آب های جنوب کشور، این پژوهشکده در بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار خوزستان که از تاریخ 26 تا 28 دیماه سال جاری برگزار شد، حضور یافت.
در افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار دکتر سید احمد موالی زاده، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خوزستان، دکتر مهرداد نیکو رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان، دکتر محمدعلی آخوندعلی رئیس دانشگاه شهید چمران و دکتر محمد راضی جلالی رئیس پارک علم و فناوری خوزستان ضمن بازدید از غرفه پژوهشکده با دستاوردهای مهم در زمینه مولدسازی باس دریایی آسیایی، واکسن ماهیان دریایی و آب شیرین، اصلاح نژاد ماهی کپور، جیره اقتصادی ماهی کپور معمولی و همچنین پروژه های مهم اثرگذار گذشته و جاری پژوهشکده آشنا شدند. دکتر هوشمند، رئیس پژوهشکده ضمن اشاره به طرح اصلاح نژاد که با حمایت مالی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان اجرا شده است و ارائه نتایج آن به دکتر نیکو، برای پیشبرد فازهای بعدی آن خواستار همکاری بیشتر سازمان شد. دکتر موالی زاده نیز، ترویج پرورش ماهی در قفس را ضروری خواند و همکاری بیشتر پژوهشکده با دانشگاه را خواستار شد.
گفتنی است، در این نمایشگاه که با حضور شش دانشگاه، پنج مرکز پژوهشی، ۲۱ دستگاه اجرایی و ۳۵ شرکت دانش بنیان مستقر در استان خوزستان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی خوزستان در اهواز بر پا شد، علاقه مندان بسیاری از غرفه پژوهشکده بازدید نمودند.