به گزارش روابط عمومی پژوهشکده آبزی پروری آبهای جنوب کشور، دکتر حسین هوشمند رئیس و مهندس هوشنگ انصاری رئیس بخش بیولوژی و ارزیابی ذخایر پژوهشکده در جلسه کمیته علمی آمار صید شیلات خوزستان در تاریخ پنجم آذرماه سال جاری در محل اداره کل شیلات خوزستان حضور یافتند. در این جلسه که با حضور مدیرکل شیلات خوزستان، معاون صید، کارشناسان آمار معاونت، رؤسای شیلات شهرستان های ساحلی و جانشین فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان استان در محل اداره کل شیلات خوزستان برگزار شد، پس از ارائه توضیحات مسئول آمار معاونت صید شیلات خوزستان درباره آمار صید شش ماهه اول سال در استان، هریک از اعضاء نظرات خود را بیان داشتند.
مهندس انصاری نیز مشاهدات میدانی خود را از فعالیت های شناورهای صیادی تشریح نمود. وی، به پاره ای از مشکلات که در جمع آوری دقیق آمار صید اختلال ایجاد می کند، مانند خرید میگو توسط قایق ها از لنج های صیادی و ثبت آمار به نام قایق در هنگام تخلیه اشاره نمود و خواستار ارائه یک راهکار عملی مناسب در این باره شد.
در پایان، مدیرکل شیلات خوزستان تاکید نمود که از تجارب علمی و عملی پژوهشکده برای جمع آوری صحیح آمار صید و به روز رسانی اطلاعات استفاده گردد.