به گزارش روابط عمومی پژوهشکده آبزی پروری آب های جنوب کشور، براساس نتایج گشت های تحقیقاتی انجام شده توسط بخش بیولوژی و ارزیابی ذخایر پژوهشکده و تصمیم کمیته مدیریت صید شیلات خوزستان، صید میگوی سفید در آبهای غربی استان از تاریخ سوم آبان ماه سال جاری تا اطلاع بعدی آزاد اعلام می گردد.
نتایج این دوره از گشت های تحقیقاتی حاکی از آن است که طول میگوها به اندازه اقتصادی بیش از ده سانتی متر رسیده و حدود 65 درصد از کل صید متعلق به میگوی سفید (Metapenaeus affinis)، 34 درصد به میگوی خنجری (Penaeus stylifera) و یک درصد به میگوی ببری (Penaeus semisulcatus) اختصاص دارد.
آب های غربی استان که در مجاورت خور موسی واقع شده اند، از لحاظ شیلاتی، جغرافیایی، زیستی و اقتصادی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشند. تنوع آبزیان کفزی، میان زی و سطح زی این منطقه باعث شده تا صیدگاه مطلوبی برای صیادان باشد. از این رو، اعمال مدیریت صحیح برای اعلام آزادسازی و یا ممنوعیت صید برای جلوگیری از زیان های ناشی از صید به روش ترال به ذخایر و نوزادان ماهی ها و میگو در این منطقه کاملا ضروری می باشد.
بدین منظور، انجام گشت های تحقیقاتی برای تعیین زمان ممنوعیت و آزادسازی صید آبزیان از جمله پروژه های حاکمیتی است که هر ساله توسط پژوهشکده آبزی پروری آب های جنوب کشور در صیدگاه های استان انجام می شود.