به گزارش روابط عمومی پژوهشکده آبزی پروری آب های جنوب کشور، جلسه کمیته مدیریت صید استان خوزستان با حضور معاون صید، رؤسای ادارات شیلات ساحلی (ماهشهر، هندیجان، شادگان، آبادان و خرمشهر)، رییس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی-های صیادی استان، رییس پژوهشکده و رییس بخش بیولوژی و ارزیابی ذخایر آبزیان در تاریخ یکم آبان ماه سال جاری در محل اداره کل شیلات خوزستان برگزار شد.
در این جلسه، در خصوص موضوعات آزادسازی صید میگو، بررسی وضعیت دریابست و .... بحث و تبادل نظر صورت گرفت. پس از توضیحات مسئول بخش بیولوژی و ارزیابی ذخایر پژوهشکده و ارائه نتایج گشت های تحقیقاتی موافقت شد که از تاریخ سوم آبان آزادسازی صید میگو اعلام گردد. درخصوص موضوع دریابست نیز تصمیم گرفته شد که پژوهشکده بر اساس نتایج پروژه¬های انجام شده بهترین تاریخ دریابست را با توجه به فصل تخمریزی آبزیان تجاری و مهم استان در جلسه بعدی کمیته مدیریت صید ارائه تا تصمیم نهایی در این خصوص اتخاذ گردد.
شایان ذکر است، پژوهشکده آبزی پروری آب های جنوب کشور نقش محوری در جمع آوری، تجزیه و تحلیل داده های صید و اعلام نظر به کمیته مدیریت صید برای تصمیم های مدیریتی دارد.