به گزارش روابط عمومی پژوهشکده آبزی پروری آب های جنوب کشور، در روز میلاد باسعادت حضرت فاطمه سلام الله علیها، در تاریخ سوم بهمن ماه سال جاری از همکاران خانم پژوهشکده تقدیر به عمل آمد. در این مراسم که با حضور امام جماعت پژوهشکده، حجت الاسلام حسن پوریان برگزار شد، پس از تلاوت آیاتی از کلام ا... مجید، ایشان ضمن تبریک به مناسب میلاد حضرت زهرا (س)، به تفاوت دیدگاه نسبت به جایگاه و منزلت زن پیش و پس از اسلام و نقش پیامبر (ص) در اعتلای آن اشاره نمود. وی، نوع نگاه اسلام به زن را محبت آمیز و شرافتمندانه خواند و به تغییر نگاه ها نسبت به مقام زن پس از انقلاب اسلامی پرداخت و با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) فراهم شدن عرصه های مختلف برای حضور و فعالیت بانوان در جامعه را با رعایت حدود و موازین شرعی و عرفی از برکات جمهوری اسلامی برشمرد. وی، حرکت و تغییر را برای رسیدن به کمالات لازم دانست و الگو قرار دادن حضرت زهرا (س) برای بانوان را سرآغاز آن خواند.
در ادامه، آقای دکتر حسین هوشمند، رئیس پژوهشکده پس از تبریک ولادت باسعادت حضرت زهرا (س) که مقام شامخ مادر و روز زن بدان مزین شده است، به بیانات مقام رهبری در باب یکسان بودن مرد و زن در جایگاه مقام معنویت، رهبری و هدایت بشری اشاره نمود و افزود از لحاظ اداره زندگی زنان بالاتر و پرتوان تر از مردان هستند. وی، این تفاوت را در حضور فعال زنان شاغل در جامعه همزمان با نقش پررنگ همسری و مادری در رهبری و مدیریت خانه برجسته تر خواند. ایشان به نقل از مقام معظم رهبری، حضرت زهرا را نه تنها سَیّدَةُ نِساءِ الْعالَمین بلکه، سَيِّدَةُ نِسَاءِ أَهْلِ الجَنَّةِ خواند. ایشان، پیروی از اهل بیت و گرد هم آمدن برای برگزاری جشن میلاد حضرت را کاری بس فرخنده و تاسی گرفتن از رفتار و کردار حضرت زهرا را وظیفه خواند.
در پایان این مراسم، ایشان ضمن آرزوی تندرستی و موفقیت برای بانوان پژوهشکده با اهدای لوح تقدیر از زحمات ایشان قدردانی نمود.