در تاریخ 19 بهمن ماه 1398 آقای دکتر بهمنی رئیس مؤسسه و آقای دکتر حافظیه معاون پژوهش و فناوری مؤسسه طی بازدید از پژوهشکده آبزی پروری آب های جنوب کشور ضمن ملاقات با محققین و کارشناسان، از نزدیک در جریان فعالیت های پژوهشکده قرار گرفتند. در ابتدای این بازدید دکتر یهمنی و حافظیه از آزمایشگا ها، استخرهای تحقیقاتی و سالن تکثیر ماهیان گرمابی بازدید نمودند.پس از این بازدید که حدود 2 ساعت به طول انجامید در ساعت 10 صبح در جلسه شورای پژوهشی پژوهشکده که در محل سالن جلسات برگزار شد حضور یافتند.
خانم دکتر دهقان رئیس پژوهشکده به عنوان اولین سخنران ضمن خوش آمد گزارشی از وضعیت جاری پژوهشکده ارائه نمودند. در ادامه دکتر هوشمند معاون پژوهش و فناوری پژوهشکده گزارش از وضعیت پژوهشی در سال 98 بیان کردند. سپس رؤسای گروه های پژوهشی آبزی پروری، زیست شناسی و ارزیابی ذخایر، بهداشت و بیماری های آبزیان، بوم شناسی، ایستگاه بندرامام و واحد آموزش و ترویج در گزارش های جداگانه ای وضعیت گروه مربوطه را توضیح داده، نقاط قوت و چالش های پیش روی حوزه پژوهشی خود را برشمردند.در پایان جلسه آقای دکتر بهمنی ضمن اشاره به وضعیت سخت اقتصادی کشور همکاران را به امید و تلاش و فعالیت در شرایط سخت ترغیب نمودند و ریشه خیلی از مشکلات را ضعف ساختاری در مؤسسه برشمردند و خاطر نشان کردند که با تلاش و جدیت در پی برطرف کردن این نواقص می باشند.ایشان بر آینده پژوهی و تمرکز بر روی چالش های موجوددر صنعت آبزی پروری تأکید نموده، ارتباط با بهره برداران را از مهم ترین اولویت های مؤسسه و محققین برشمردند.
در بخش دوم جلسه که با حضور مسئولین واحدهای اداری و پشتیبانی برگزار شد گزارش های کاملی از حوزه پشتیبانی و اداری توسط مهندس انصاری معاون برنامه ریزی و پشتیبانی و مدیران واحدهای برنامه ریزی و بودجه، مالی، اداری، نقلیه و خدمات، اطلاعات علمی و حراست ارائه گردید. در ادامه برخی از همکاران مشکلات مرتبط با خود را بیان نمودند.
در جمع بندی نهایی دکتر بهمنی رئیس مؤسسه به سؤالات مطرح شده توسط همکاران پاسخ دادند و ابراز امیدواری نمودند با جذب اعتبارات پیش بینی شده مشکلات موجود برطرف شده و با همت و تلاش همکاران پیشرو و موفق باشیم. در پایان ایشان از مدیریت پژوهشکده و مدیران گروه های پژوهشی و واحدها به جهت تلاش و دقت در انجام امور محوله قدردانی نمودند.