به گزارش روابط عمومی پژوهشکده آبزی پروری آبهای جنوب کشور، به منظور هم اندیشی در زمینه راهکارهای اجرایی شدن بندهای قطعنامه پایانی همایش ملی منطقه ای آبزی پروری، ارائه سخنرانی علمی و بیماری KHV   در روز یک شنبه تاریخ 28/11/1397  جلسه ای با حضور رئیس و اعضای شورای پژوهشی پژوهشکده، معاون آبزی پروری و کارشناسان اداره کل شیلات استان، رئیس اداره بهداشت آبزیان اداره کل دامپزشکی استان و مدیران و اعضاء اتحادیه پرورش دهندگان ماهیان گرمابی استان خوزستان در محل سالن جلسات پژوهشکده برگزار گردید.

در این جلسه سرکار خانم دکتر دهقان موضوع تخصیص اتاقی به اتحادیه های آبزی پروری استان به منظور همفکری بهره برداران در تحقیقات مرتبط را مطرح نمودند که مورد موافقت همه اعضاء جلسه قرار گرفت.  در ادامه مهندس سپهر شرافتمند که در همایش آبزی پروری موضوعی تحت عنوان «آبزی پروری بخش بندی شده» را مطرح نموده بود طی یک سمینار به ریز جزئیات طرح پرداخته و به سوالات حاضرین پاسخ گفتند.

 در ادامه دکتر مکی نیا گزارشی از وضعیت بیماری KHV در کشور عراق ارائه نمودند و مقرر گردید با توجه به پیگیری های پژوهشکده نشست تخصصی با همین عنوان با حضور اساتید دانشگاه، مدیران ملی و استانی مرتبط و نمایندگاه بهره برداران در نیمه اول اسفند ماه سالجاری برگزار گردد. در ادامه مدیران مزارع و اعضاء اتحادیه های پرورش دهندگان ماهیان گرمابی استان نیز به بیان مشکلات و مسائل مبتلابه صنعت آبزی پروری ماهیان گرمابی پرداختند و دیدگاه های خود را در جهت حل این مشکلات ارائه نمودند.

در پایان این مراسم از سوی اداره کل شیلات استان خوزستان با اهدای لوح تقدیر از مهندس شرافتمند تقدیر بعمل آمد.